Betrouwbaar, snel en precies

Systeembeheer bestaat uit veel taken en gebeurt vaak gepland maar soms ook adhoc. Lemsom ICT maakt gebruik van tools waarbij veel systeembeheer taken geautomatiseerd worden uitgevoerd. Dit betekent dat wij altijd een actueel overzicht hebben van de status van uw apparatuur, weten welke fouten er optreden, en eventueel preventief acties uitvoeren.

Lemsom-echo-790-knip

U kunt kiezen uit drie systeembeheer pakketten:

  • Essential

  • Proactive

  • Fully Managed

Systeembeheer pakketten

Hieronder ziet u per pakket wat dit inhoudt

ESSENTIAL

Het Essential abonnement heeft als kenmerk dat het lage instapkosten heeft. Alle apparaten in het netwerk worden in kaart gebracht en er wordt een tool geïnstalleerd zodat remote support mogelijk is. Uren die besteed worden door de servicedesk worden geregistreerd in het ticketsysteem en doorberekend tegen het afgesproken tarief.

Dit abonnement is bedoelt als instap, indien u meer services gaat gebruiken stapt u over op Pro Active.

PROACTIVE

Het Proactive abonnement bevat services voor een vast bedrag per apparaat per maand. In dit abonnement ondersteunen we ook servers en netwerk apparaten.

Services zijn:

  • Advanced Performance Monitoring
  • Managed Antivirus
  • Patch Management
  • Server/Workstation/Firewall maintenance
  • Scheduled preventative maintenance

Het is ook mogelijk additionele diensten in te schakelen zoals:

  • Managed Online Backup of
  • Managed Mobile.

In dit abonnement worden apparaten proactief gemonitord en proberen we te handelen voordat u merkt dat er iets fout gaat. Zo krijgen wij direct een alarm als een server of een belangrijke service van uw applicatie stopt of een foutmelding geeft. Het onderhoud (installeren updates en virusscans) wordt geplanned op tijden wanneer u er het minst last van heeft.

Unlimited Servicedesk: Voor de bereikbaarheid van de servicedesk, het vastleggen van tickets of remote support rekenen we een vast laag bedrag per werkplek per maand als basistarief.
Indien het nodig is om op locatie te komen worden de bestede uren doorberekend. De bestede tijd wordt geregistreerd in het ticketsysteem.

FULLY MANAGED

Dit abonnement is gelijk aan het Proactive abonnement. Maar voor een vast bedrag per maand wordt het gehele IT beheer uit handen genomen. Het gebruik van de servicedesk is ook inclusief. Alle acties die nodig zijn om de beschikbaarheid van de systemen te waarborgen (ook backup en recovery) is inclusief.

Afspraken worden altijd nader bepaald en in een contract vastgelegd.

Additionele diensten

Managed Online backup

Het hebben van een goede backup strategie is zeer belangrijk. Lemsom ICT kan via een checklist een scan maken van de huidige situatie en aan de hand van uw wensen kan er een backup strategie gemaakt worden. De backupstrategie zou ook periodiek getest moeten worden (bijv het teruglezen van een backup). Wij kunnen de backup monitoren en periodiek testen.

Lemsom ICT heeft zeer goede ervaringen met Managed Online Backup in onze RMM tool. De backups worden automatisch dagelijks gemaakt in de cloud (europa), zijn versleuteld en zijn makkelijk terug te lezen. De tool is maar een klein deel van de hele backup strategie. Graag adviseren wij u over de te nemen stappen naar een goede backupstrategie.